Produkty
Wsparcie we wdrożeniu JPK_PD
Duże podmioty już zostały objęte obowiązkiem JPK_CIT. Kolejnym krokiem zwiększania transparentności rozliczeń podatkowych będzie od 2026 r. objęcie obowiązkiem raportowania JPK_CIT i JPK_PIT podmiotów, które wysyłają JPK_VAT.
Zapraszamy do współpracy z naszymi ekspertami, którzy pomogą Państwu w procesie przygotowań.
Oferujemy wsparcie indywidualne, w zależności od Państwa potrzeb które może polegać na przykład na:
- weryfikacji przeprowadzonej przez Państwa inwentaryzacji danych, które aktualnie można eksportować z systemu, a które należałoby uzupełnić,
- analizie rozwiązań usprawniających działanie systemów FK czy samych księgowań,
- współpracy z Państwa dostawcami/wdrożeniowcami systemów FK,
- przeprowadzeniu szkolenia,
- udziale w burzy mózgów z Państwa zespołem podatkowo-księgowym.
Nie jest to katalog zamknięty – dopasujemy nasze wsparcie do Państwa potrzeb.
Organizer podatkowy
Organizer podatkowy to produkt skierowany do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Celem jest poukładanie struktury Państwa biznesu tak, aby zmniejszyć obciążenia podatkowe działalności, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.
W ramach tego produktu oferujemy:
- indywidualne spotkanie z doradcą podatkowym, aby dokładnie poznać Państwa sytuację podatkową,
- formalną opinię podatkową wraz z naszą rekomendacją dalszych działań,
- wsparcie w zakresie proponowanych rozwiązań.
W rezultacie otrzymują Państwo opinię podatkową, która przedstawia analizę prowadzonej działalności pod kątem obciążeń podatkowych wraz z rekomendacją co do dalszych działań w celu redukcji obciążeń podatkowych. Mają zatem Państwo pewność, czy rozliczenia podatkowe firmy są prowadzone w sposób prawidłowy oraz czy warto dokonać zmiany obecnego modelu biznesu wraz ze wskazaniem potencjalnych korzyści.
Wewnętrzna procedura MDR (schematy podatkowe)
Przepisy Ordynacji podatkowej nakładają na wiele firm obowiązek wdrożenia i stosowania tzw. Wewnętrznej Procedury MDR. To nie tylko obowiązek formalny – to również realne ryzyko finansowe, bowiem kary za niedopełnienie wymogów są bardzo wysokie.
W odpowiedzi na to wyzwanie oferujemy kompleksowe wsparcie – od identyfikacji obowiązku wdrożenia Procedury w Państwa organizacji, aż po przygotowanie dedykowanego dokumentu oraz przeprowadzenie szkolenia wdrożeniowego w Państwa firmie.
Co Państwo zyskują wdrażając z nami Procedurę MDR?
- pewność co do zakresu obowiązków MDR w Państwa firmie,
- spersonalizowaną dokumentację, która realnie odpowiada na potrzeby Państwa biznesu,
- wsparcie ekspertów na każdym etapie – od identyfikacji obowiązku po wdrożenie i szkolenie,
- usprawnienie wewnętrznych procesów w zakresie identyfikacji i raportowania schematów podatkowych.
Dzięki naszej pomocy nie tylko uporządkują Państwo cały proces związany z obowiązkami MDR, ale także zyskają kontrolę nad ryzykiem podatkowym w organizacji.
Oficer MDR (schematy podatkowe)
Oficer MDR to rozwiązanie, dzięki któremu mogą Państwo przekazać nam obowiązki związane z raportowaniem schematów podatkowych (MDR). Obowiązki z zakresu MDR realizują w Państwa imieniu doświadczeni specjaliści. Od tej pory nie muszą już Państwo samodzielnie śledzić skomplikowanych regulacji i dokonywać zawiłych analiz.
Nasz wsparcie w ramach Oficera MDR obejmuje m.in:
- identyfikację schematów podatkowych – zarówno w ramach audytu, jak i w bieżącej działalności,
- udzielanie bieżącego wsparcia poprzez weryfikację zdarzeń potencjalnie stanowiących schematy podatkowe (MDR), zgłaszanych przez pracowników w toku bieżącej działalności podmiotu,
- przygotowywanie i składanie (lub wsparcie w składaniu) informacji MDR do odpowiednich organów,
- prowadzenie dedykowanych szkoleń obejmujących tematykę MDR.
Po rozpoczęciu współpracy w ramach tego produktu, Państwa organizacja nie tylko wypełnia obowiązki prawne i dochowuje należytej staranności, ale również działa sprawniej i z pełną kontrolą w zakresie zarządzania ryzykiem podatkowym
Audyt podatku od nieruchomości
Nowelizacja przepisów wprowadziła nowe, niezależne od prawa budowlanego, definicje budynków i budowli, co zmusza podatników do weryfikacji swoich deklaracji w podatku od nieruchomości. Prawidłowa analiza wymaga teraz nie tylko dokładnej weryfikacji rejestru środków trwałych. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest badanie rozliczeń podatku od nieruchomości w formie audytu.
Nasz audyt podatku od nieruchomości to kompleksowe badanie, które pozwoli Państwu:
- zidentyfikować obiekty, które dotychczas nie były wykazywane w deklaracji, a powinny zostać uwzględnione w rozliczeniach podatkowych,
- zweryfikować, czy dotychczas zgłaszane obiekty nadal podlegają opodatkowaniu,
- wskazać możliwości odzyskania nadpłaconego podatku,
- określić główne obszary ryzyka wynikające z nowych regulacji.
Z naszym audytem zyskują Państwo pewność, że rozliczenia są zgodne z aktualnymi przepisami, a potencjalne ryzyka – skutecznie zminimalizowane
Bezpiecznik podatkowy
Zbiór procedur stworzony na potrzeby osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek kapitałowych. Celem Bezpiecznika podatkowego jest ograniczenie ryzyka poniesienia odpowiedzialności karnej (kodeks karny) i karnej skarbowej (kodeks karny skarbowy) za nieprawidłowe rozliczenia podatkowe oraz negatywnych konsekwencji podatkowych w obszarze prawa do odliczenia podatku VAT, zaliczenia wydatków w ciężar kosztów podatkowych.
Korzystanie z Bezpiecznika podatkowego ogranicza ryzyko przypisania spółce, jej reprezentantom i pracownikom świadomego uczestniczenia w karuzelach podatkowych, nielegalnych transakcjach łańcuchowych i w innych działaniach zmierzających do bezprawnego unikania opodatkowania.
Procedury zostały opracowane przez specjalistów KrafTax we współpracy z mec. Grzegorzem Łabudą, który jest niekwestionowanym autorytetem z zakresu prawa karnego oraz prawa karnego skarbowego.
Tym, co wyróżnia Bezpiecznik Podatkowy na tle innych ofert zawierających procedury podatkowe, jest certyfikat potwierdzający, że przestrzeganie opracowanych procedur oraz właściwe ich wdrożenie znacząco ogranicza ryzyko podatkowe i ryzyko odpowiedzialności karnej skarbowej w wybranych obszarach.
Mini audyt podatkowy
Weryfikacja rozliczeń podatkowych w zakresie podatku dochodowego, podatku VAT oraz podatku PCC . Produkt skierowany do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek kapitałowych.
Audyt odbywa się na podstawie specjalnie przygotowanego kwestionariusza podatkowego dopasowanego do specyfiki działalności Klienta. Na podstawie udzielonych odpowiedzi specjaliści wskazują nieprawidłowości kwalifikacji podatkowych, obszarów ryzyk podatkowych, ale także możliwości wykorzystania obwiązujących w przepisach podatkowych korzyści.
Wynikiem Mini audytu podatkowego jest raport z opisem zidentyfikowanych ryzyk, ze wskazaniem możliwości ich eliminacji bądź ograniczenia.
Wdrożenie KSeF
Od 2026 roku Krajowy System eFaktur (KSeF) stanie się rozwiązaniem obligatoryjnym. Będzie to niewątpliwie rewolucja w procesie wystawiania faktur dla wszystkich podatników.
Wdrożenie nowego systemu wymaga podjęcia różnorodnych działań przygotowawczych wewnątrz firmy. Dotyczy to zarówno stosowanych rozwiązań i oprogramowania do generowania dokumentów sprzedażowych, jak również zmian w zakresie procedur związanych z obiegiem dokumentów wewnątrz organizacji.
Doświadczeni doradcy KrafTax zapewnią kompleksowe i indywidualne wsparcie związane z wdrożeniem firmy do KSeF.
Przeprowadzamy analizę ryzyka i ocenę skutków KSeF dla firmy, zapewniamy stałe wsparcie merytoryczne – zarówno w formie szkoleń, jak i indywidualnych konsultacji. weryfikujemy zgodność wewnętrznych systemów SAP/ERP, wdrażamy wewnętrzne procedury KSeF.
Biorąc pod uwagę rozległość i skalę zmian warto rozpocząć przygotowywania już teraz.
Jesteś zainteresowany współpracą?
Jeżeli chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów i dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie, wypełnij formularz kontaktowy, a my skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły współpracy i znaleźć najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.