Ogólne zasady dokonywania zgłoszeń naruszenia prawa
Realizacja obowiązku informacyjnego
Zgłoszenie naruszenia prawa jest przyjmowane, analizowane, rozstrzygane, archiwizowane zgodnie z: | „Procedurą zgłoszeń wewnętrznych” obowiązującej w KrafTax sp. z o.o., która została wdrożona na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 25 ust. 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024. 928) – dalej jako „Ustawa”. |
Kanał informacyjny do realizacji zgłoszeń naruszenia prawa: | Zgłoszenie może zostać złożone wyłącznie w formie pisemnej przy wykorzystaniu poczty tradycyjnej na adres: KrafTax sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego ul. Jedności Narodowej 41/3C, 50-260 Wrocław przesyłka dot. zgłoszenia powinna składać się z koperty adresowanej na wskazany powyżej adres Spółki oraz drugiej koperty (wewnętrznej) oznaczonej napisem „Sygnalizacja”, „Zgłoszenie naruszenia prawa” lub w jakikolwiek inny sposób wskazujący na próbę dokonania zgłoszenia naruszenia prawa, zawierającej treść zgłoszenia oraz związane z nim dokumenty (w tym nośniki informacji) umożliwiające weryfikację zasadności i dopuszczalności zgłoszenia;zgłoszenie (umieszczone w kopercie wewnętrznej) powinno zawierać dane do kontaktu lub wskazanie, że w celach związanych z obsługą zgłoszenia mają zastosowanie dane kontaktowe zgłoszenie naruszenia prawa dokonane z wykorzystaniem innego kanału informacyjnego (np. z wykorzystaniem poczty elektronicznej) będą usuwanie z tego kanału z uwagi na brak rękojmi zachowania w poufności informacji związanych ze zgłoszeniem, w tym danych osobowych osoby dokonującej zgłoszenia – w rozumieniu przepisów Ustawy;osoba realizująca zgłoszenie z wykorzystaniem innego kanału informacyjnego będzie informowana (o ile wskazała dane do kontaktu), że Spółka w stosunku do danych przekazanych w ramach zgłoszenia nie daje rękojmi ich ochrony na gruncie przepisów Ustawy, jednak będą one chronione zgodnie z odrębnymi przepisami m.in. dot. ochrony danych osobowych;zgłoszenia dokonane anonimowo będą rozpatrywane wyłącznie, gdy dotyczyć one będą naruszeń prawa, które objęte są zakresowo ustawą z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i aktami powiązanymi. W takim przypadku zgłoszenia takie będą rozpatrywane zgodnie z odrębną procedurą. |
Dane osobowe osoby zgłaszającej naruszenie prawa pozwalające na ustalenie jego tożsamości oraz innych osób związanych z dokonanym zgłoszeniem: | nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą osoby zgłaszającej naruszenie prawa lub innych osób związanych z tym zgłoszeniem, z zastrzeżeniem dla sytuacji, gdy ich ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie. |
Terminy (osoba dokonująca zgłoszenia): | do 7 dni od otrzymania zgłoszenia przez Spółkę – otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia (liczy się data stempla pocztowego);do 7 dni od dnia podjęcia przez Spółkę decyzji w przedmiocie odstąpienia od wszczęcia postępowania wyjaśniającego i dalszego procedowania zgłoszenia – otrzymuje informację w tym zakresie;do 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego, a jeżeli potwierdzenia nie zostało przekazane – w terminie 3 miesięcy od upływu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia wewnętrznego, otrzymuje informację zwrotną, chyba że osoba zgłaszająca naruszenie prawa nie podała adresu do kontaktu, na który należy przekazać informacje zwrotną. |
Wyłączenia spod ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów | Ustawy nie stosuje się w szczególności do informacji objętych: przepisami o ochronie informacji niejawnych oraz innych informacji, które nie podlegają ujawnieniu z mocy przepisów prawa powszechnie obowiązującego ze względów bezpieczeństwa publicznego;tajemnicą zawodową zawodów prawniczych;postępowaniem karnym. |
Warunki objęcia ochroną: | Osoba zgłaszająca naruszenie prawa, stając się sygnalistą: pozostaje pod ochroną przed działaniami odwetowymi od chwili dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa;nie musi jednak przedstawiać tzw. twardych dowodów na to, że faktycznie doszło do naruszenia prawa; nie traci ochrony, jeśli ujawnia informacje z uzasadnionym przekonaniem, że mogą one wskazywać na niewłaściwe postępowanie, a ostatecznie okaże się, że osoba zgłaszająca się nie myliła. |
Uzasadnione przekonanie: | przekazane informacje muszą być co do zasady istotne, czyli takie, które z punktu opisu niezbędności w ramach dokonywanego zgłoszenia naruszenia prawa objętego sygnalizacją pozwalają na uznanie danego zgłoszenia co najmniej za racjonalne;przekonanie powinno opierać się na faktach, w tym wskazywać na fakty lub inne dowody (również w postaci elektronicznej przekazane wraz ze zgłoszeniem na informatycznym nośniku danych takie jak nagranie dźwięku, obrazu, odwzorowanie cyfrowe dokumentu itd.), a nie na spekulacjach;osoba działająca w uzasadnionym przekonaniu powinna uwzględnić czy dokonane zgłoszenie naruszenia prawa nie będzie zgłoszeniem czynu, który nie stanowi naruszenia prawa, bądź możliwości postawienia zarzutu stronniczości. |
Odpowiedzialność: | Art. 57 Ustawy: Kto dokonuje zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. |
Zasady przetwarzania danych osobowych: | określają klauzule informacyjne zamieszczone poniżej. |
Zgłoszenie naruszenia prawa w kontekście związanym z pracą może zostać dokonane przez: | pracownika, w tym także, gdy jego stosunek pracy już ustał;osobę, która ubiega się o zatrudnienie i która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji, czyli przez zawarciem umowy;pracownika tymczasowego;osobę świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, w tym osoba, która ubiega się lub ubiegała, aby świadczyć taką usługę;przedsiębiorcę, czyli osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą lub osobę prawną;prokurenta;akcjonariusza lub wspólnika;członka organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej;osobę świadczącą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy;stażystę, wolontariusza lub praktykanta. |
Spółka przechowuje informacje: | w tym dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, w tym informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przyjęto zgłoszenie lub zakończono działania następcze, czas ten może ulec zmianie, o ile tak stanowią odrębne przepisy;ponadto dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy; |
Zgłoszenie może dotyczyć: | korupcji;zamówień publicznych;usług, produktów i rynków finansowych;przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;bezpieczeństwa transportu;ochrony środowiska;ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;bezpieczeństwa żywności i pasz;zdrowia i dobrostanu zwierząt;zdrowia publicznego;ochrony konsumentów;ochrony prywatności i danych osobowych;bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi powyżej. |
Informacje przekazywane w ramach zgłoszenia wewnętrznego powinny zawierać co najmniej: | opis przedmiotu zgłaszanego naruszenia;istotne informacje o naruszeniu, w tym informacje urealniające jego wystąpienie w zakresie naruszenia prawa objętego dopuszczalną sygnalizacją;wskazanie możliwych dowodów naruszenia prawa (np. nagrania głosu, obrazu, odwzorowania cyfrowe);dane identyfikujące osobę zgłaszającą naruszenie w kontekście możliwości jej identyfikacji oraz powiązania jej podmiotowo z osobą uprawnioną do dokonywania zgłoszenia;wskazanie danych kontaktowych do przekazania informacji o przyjęciu zawiadomienia o naruszeniu prawa i informacji zwrotnej; dane identyfikacyjne osoby, której dotyczy zgłoszenie – o ile jest to możliwe;dane identyfikacyjne, w tym kontaktowe do osoby powiązanej z sygnalistą – o ile występuje; dane identyfikacyjne, w tym kontaktowe do osoby pomagającej w zgłoszeniu – o ile występuje. Uzyskanie informacji będących przedmiotem zgłoszenia lub dostęp do takich informacji nie mogą stanowić podstawy odpowiedzialności, pod warunkiem, że takie uzyskanie lub taki dostęp nie stanowią czynu zabronionego. |
Obowiązek informacyjny wobec osoby zgłaszającej naruszenie prawa, sygnalisty.
Zgodnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:
- Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach obsługi dokonanego zgłoszenia jest:
KrafTax sp. z o.o.
Spółka Doradztwa Podatkowego
ul. Jedności Narodowej 41/3C
50-260 Wrocław
NIP: 8982293515
Regon: 525370986
KRS: 0001037615
Tel: 71 720 70 80
Mail: biuro@kraftax.pl
- Ochrona Danych:
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw wynikających z RODO należy kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu email: jakub.sibinski@kraftax.pl
- Cel przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach obsługi dokonanego przez Panią/Pana zgłoszenia naruszenia prawa, w zakresie zależnym od jego treści, dokonanych ustaleń i podjętych działaniach następczych oraz niezbędności Pani/Pana ochrony przed działaniami odwetowymi.
- Podstawa prawna przetwarzania:
Podstawę działania w zakresie niezbędnym, w celu wykonania przez Administratora obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO) oraz art. 10 RODO, a także realizacji prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO i art. 9 ust. 2 lit. f) RODO), a także w ramach zgody uzyskanej zgodnie z art. 8 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
- Podmioty, którym mogą zostać udostępnione dane osobowe:
Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów obowiązującego prawa, do których zaliczyć należy w szczególności:
- kancelarię prawną, Generalnego Inspektora Informacji Finansowej oraz jego przedstawicieli, a także organy ścigania;
- kancelarię zapewniającą bezstronność przyjmowania zgłoszeń.
- Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane przez Administratora odbiorcom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Okres przechowywania danych:
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, w tym informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przyjęto zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działania z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia tego okresu co najmniej do lat 5, licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia, w szczególności z uwagi na przepisy:
- ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- prawa materialnego i procesowego,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, w tym informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przyjęto zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działania z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia tego okresu co najmniej do lat 5, licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia, w szczególności z uwagi na przepisy:
chyba że Administrator nie wykaże niezbędności ich dalszego przetwarzania w związku obsługą zgłoszenia na podstawie przywołanych przepisów, w tym w związku ze stosowaniem środków bezpieczeństwa finansowego lub podjętym postępowaniem ugodowym, wyjaśniającym lub sądowym.
- Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
- Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach i na zasadach określonych w poniższych przepisach RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO) z dopuszczalnością możliwości wyłączenia art. 15 ust. 1 lit. g RODO zgodnie z warunkami określonymi w art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów,
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia danych (w tym tzw. prawo do bycia zapomnianym), z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
- Podanie przez Panią/Pana danych jest obowiązkowe (z zastrzeżeniem zgłoszeń naruszeń praw dokonywanych z zakresu objętym ustawą z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i aktami powiązanymi oraz obsługiwanych zgodnie z Wewnętrzną procedurą anonimowego zgłaszania przez pracowników lub inne osoby wykonujące określone czynności na rzecz Spółki, jako instytucji obowiązanej rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu) i niezbędne do prawidłowej obsługi zgłoszenia o naruszeniu prawa, w tym prowadzenia działań następczych oraz zapewnieniem ochrony przed działaniami odwetowymi przez Administratora.
- Przetwarzanie danych, o których mowa w pkt 1) zależne będzie od zakresu i niezbędności dysponowania nimi przez Administratora w związku z obsługą zgłoszenia, w tym zachowania integralności dokumentów.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie są objęte procesem przetwarzania, którego częścią jest zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.
Obowiązek informacyjny wobec osób objętych zgłoszeniem naruszenia prawa
Zgodnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:
- Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach obsługi dokonanego zgłoszenia jest:
KrafTax sp. z o.o.
Spółka Doradztwa Podatkowego
ul. Jedności Narodowej 41/3C
50-260 Wrocław
NIP: 8982293515
Regon: 525370986
KRS: 0001037615
Tel: 71 720 70 80
Mail: biuro@kraftax.pl
- Ochrona Danych
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw wynikających z RODO należy kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu email: jakub.sibinski@kraftax.pl
- Cel przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach obsługi dokonanego zgłoszenia naruszenia prawa, w zakresie zależnym od jego treści, dokonanych ustaleń i podjętych działaniach następczych oraz niezbędności Pani/Pana ochrony przed działaniami odwetowymi.
- Podstawa prawna przetwarzania:
Podstawę działania w zakresie niezbędnym, w celu wykonania przez Administratora obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO) oraz art. 10 RODO, a także realizacji prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO i art. 9 ust. 2 lit. f) RODO), a także w ramach zgody uzyskanej zgodnie z art. 8 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
- Podmioty, którym mogą zostać udostępnione dane osobowe:
Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów obowiązującego prawa, do których zaliczyć należy w szczególności:
- kancelarię prawną, Generalnego Inspektora Informacji Finansowej oraz jego przedstawicieli, a także organy ścigania;
- kancelarię zapewniającą bezstronność przyjmowania zgłoszeń.
- Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane przez Administratora odbiorcom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Okres przechowywania danych:
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, w tym informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przyjęto zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działania z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia tego okresu co najmniej do lat 5, licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia, w szczególności z uwagi na przepisy:
- ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- prawa materialnego i procesowego,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, w tym informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przyjęto zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działania z zastrzeżeniem możliwości przedłużenia tego okresu co najmniej do lat 5, licząc od dnia przyjęcia zgłoszenia, w szczególności z uwagi na przepisy:
chyba że Administrator nie wykaże niezbędności ich dalszego przetwarzania w związku obsługą zgłoszenia na podstawie przywołanych przepisów, w tym w związku ze stosowaniem środków bezpieczeństwa finansowego lub podjętym postępowaniem ugodowym, wyjaśniającym lub sądowym.
- Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
- Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach i na zasadach określonych w poniższych przepisach RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO) z dopuszczalnością możliwości wyłączenia art. 15 ust. 1 lit. g RODO zgodnie z warunkami określonymi w art. 8 ust 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów,
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia danych (w tym tzw. prawo do bycia zapomnianym), z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
- Podanie przez Panią/Pana danych jest obowiązkowe i niezbędne do prawidłowej obsługi zgłoszenia o naruszeniu prawa, w tym prowadzenia działań następczych oraz zapewnieniem ochrony przed działaniami odwetowymi przez Administratora.
- Przetwarzanie danych, o których mowa w pkt 1) zależne będzie od zakresu i niezbędności dysponowania nimi przez Administratora w związku z obsługą zgłoszenia, w tym zachowania integralności dokumentów.
- Źródło danych:
- pochodzą bezpośrednio od osoby, która dokonała zgłoszenia naruszenia prawa, w tym osób z nią powiązanych oraz pomagających w dokonaniu zgłoszenia,
- podmiotu, w którym jest Pani/Pan zatrudniony niezależnie od formy prawnej,
- mogą pochodzić również:
- ze źródeł publicznie dostępnych
- od innych podmiotów i uczestników postępowania związanego z obsługą zgłoszenia.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie są objęte procesem przetwarzania, którego częścią jest zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.